۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۳

موسوی خبر داد:

تعمیر سه گوی شناور در جزیره خارک/ افزایش قابلیت بارگیری نفتکش‌ها

تعمیر سه گوی شناور در جزیره خارک/ افزایش قابلیت بارگیری نفتکش‌ها

بوشهر - مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: سه گوی شناور جدید شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ تعمیر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پیروز موسوی صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولان شرکت پایانه‌های نفتی اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور بهبود وضعیت صادرات نفت خام توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارک صورت گرفته است.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای تعمیر سه گوی شناور جدید شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در افزایش قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکش‌ها در فضای خارج از اسکله در این جزیره خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به انجام تعمیرات گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه، اضافه کرد: سه گوی شناور جزیره خارک نیز کار تعمیراتش شروع شده است که پایان امسال به تدریج به بهره‌برداری می‌رسند.

وی خاطرنشان ساخت: روند کاری تعمیرات گوی‌های شناور در جزیره خارک شبیه گوی شناور عسلویه است و به همین دلیل پیش بینی می شود که تعمیرات این گوی‌های شناور نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام شده و در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

موسوی افزود: برای تعمیر گوی شناور شماره یک عسلویه، پس از انتقال آن به کارگاه ساحل و انجام بازرسی‌های فنی و تعیین میزان پوسیدگی‌ها و بخش‌های آسیب‌دیده، برنامه‌های تعمیراتی شامل ترمیم، ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سند بلاست و رنگ‌آمیزی انجام شد.

وی با اشاره به آغاز مکانیکی، بلاستینگ و رنگ آمیزی دو گوی شناور جزیره خارک، تاکید کرد:  با استفاده از نیروهای متخصص داخلی تعمیرات اساسی و عملیات‌های مختلف تعمیرات این گوی‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 2458211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha